torsdag 17 augusti 2017

Byta wire på vinsch

För slagborr- och mejselarbeten! Beställ hos expondo med fri frakt! Nu 50%, 60% även 80% lägre pris!


Det finns några olika varianter på hur vinschwiren eller den syntetiska linan kan vara infäst på din ATV eller UTV vinsch, nedan följer en. Vi har nu därför inhandlat en syntetwire, Polaris orginal.

Ersätt din trasiga vinschvajer eller vinschkrok eller ge din vinsch ett nytt liv med en go syntetisk lina! Läs allt om hur du byter. Köpte wire på Biltema till min förra vinsch. På nuvarande vinsh vet jag inte vad det är, däremot har jag köpt m wire med.


Eftersom min wire är lite trådig längst ut börjar det bli dags att byta eller eventuellt korta den lite för att få bort det trådiga. Byter du vinschvajer så rekommenderar vi starkt att byta vinsch grind. Mer än ofta så sliter wire på grinden och vassa grader uppkommer på rullarna.


Du kan byta ut en kabel som har skrapats längs en sten.

Om det inte finns något sådant på din vinsch, vira sladden runt vinschen. Jag var och kollade på lina till min vinsch idag och hittade lite olika varianter men eftersom alla.


Har du alltid gått omkring och funderat på skillnaderna på en stålwire och en nylonlina på ATV vinschar? Eller kanske hur du byter vinschwire på din vinsch ? Hindrar kroken från att åka in i vinschen och. Hos Valeryd hittar du alla reservdelar till släpvagnar som du kan tänka dig.


Oavsett om du behöver en vinsch till fyrhjulingen eller en lyftvinsch till lagret, kan du vara säker på att du hittar det här hos expondo! När du klickat på "Ja, jag har glömt mitt lösenord" skickas ett mail till den e-postadress som angavs, där du kan gå vidare för att byta lösenord.


Om du ändå ska byta vinschar på din segelbåt kan det därför vara värt att uppgradera storleken. Satsa på en vinsch med self. Jag är lite tveksam till att byta själv. Sedan hoppas jag att man orkar dra wiren på plats med en kofot.


Inloggade ser högupplösta bilder Logga in. Kraftfull mobil vinsch som är enkel att manövrera med den medföljande. Skip to the end of the images gallery.


Hur gör jag reparera Vinsch kablar med Wire kabelklämmor?

Vinschen kabel ger kraft för att dra bilen gratis när fastnat. Det tryck som utövas på kabeln får den. Hur Wire elbromsarna på en trailer till en l. Hur man byter Winch Straps.


Se till att bandet matchar vikt kapacitet på vinschen. Galvaniserad stållina med spärrkrok. Passar de flesta fyrhjulings vinschar på marknaden. I teorin så räcker 15m 6mm wire på trumman.


Montera vinschen på ett solitt och stabilt. För mycket fet t på friktionsskiva Överlast Byt. Det går ju att byta ut wiren mot en mindre grov för att få på mer wire på vinchen. Dragstyrkan lär inte vara något problem.


Kollade på några gamla inlägg och fick lite bra förslag därifrån. Att byta vevparti på din racer är en uppgift som du själv kan klara av att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.