tisdag 8 maj 2018

Gjuta trampsten

De färdiga trampstenarna kan sedan användas för att visa vägen till odlingen eller till husets entré. Olja in kärl och formar att gjuta i noggrant. Att gjuta gångar och trampstenar i betong är ett billigt sätt att få personliga och anpassade gångytor.


Och gamla betongblock får nytt liv och går att. Det går alldeles utmärkt att gjuta trampsten med exempelvis ett stort rabarberblad som form. Du kan även använda en hink att gjuta i.

Gjuta trädgårdsplattor, gör dina egna gångplattor, köp dina gjutformar,uteplats med plattsättning. Gjut egen kantsten, marksten.


Jag har tänkt gjuta trampstenar till en gång i mitt grönsakslan men är lite osäker på hur jag ska gå tillväga. Vill gärna testa på att gjuta direkt i. Runda betongplattor lämpliga som trampstenar kan gjutas i en enkel kakform. Jag gör gjutformar i latex för gjutning med betong och gips. De är handgjorda, av högsta kvalitet, och helt unika!


Nu säljer jag även till hela EU!

Har tänkt så länge att jag skall gjuta något i betong men det blir aldrig av. De här trampstenarna tyckte jag mycket om och löven är som ett smycke. Nu är egentligen bästa säsongen att börja med att gjuta i betong och det finns hur många idéer som helst som man kan göra.


Så här kommer en bildregn med fina. Fyll i den mängd du är intresserad i offertkorgen så får du ett prisförslag. Gjuta egna plattor - kreativa betongprojekt för gångar och trampstenar – Allt om Trädgård.


Vi har även en bra guide för hur man gör! Gjutformar, gjutnät, betong m. Det vanligaste­ ­byggsättet är att gjuta plintar som man fäster ­bärlinor i, som sedan impregnerat trallvirket ­monteras vid. Välkommen till Blomsterlandet!


Med formen kan du enkelt och smidigt gjuta dina egna gångstigar genom gräsmattan. Gjuta betong och gips i formar är ett enkelt och roligt sätt att skapa egna ting.


Vill du köpa formar för betonggjutning i Varberg? Så mycket inspiration om trampstenar. Jag ska absolut gjuta själv, vartefter. Såg en bild för länge sedan med avgjutna händer och.


Våra barnbarn kommer att gilla att skutta på dessa fina trampstenar ! Ska göra både till rabatter och till gångar.

Här är ytterligare en betongdörrmatta och dessutom några trampstenar i betong. Det är kul att gjuta i betong! Imorgon ska jag gjuta i betong med en kompis. Använd cement- och betongblandning för att gjuta din egen trampsten.


Packa betongen genom att upprepade gånger. Trampsten – betong – sten. Ett sätt att få unika trampstenar till trädgården är att gjuta egna.


Dekorera med mosaik 🙂 Kolla även in min kollega Malins hemsida. Om plattorna inte behöver vara absolut perfekt runda, så kan du lika gärna gjuta direkt i utgrävda runda gropar i marken! Direkt på plats, eller på lämpligt.


Ungefärligt pris per trampsten är 750. Svar: Hejsan🌸Tack snälla 🌸 jag använder mig av finbetong, då är sandkornen betydligt mindre än jämfört med grovbetong som man inte bör gjuta med i. Betongägg - I helgen testade jag och mamma att gjuta betongägg i äggskal.


Nu har jag fått mersmak och vill gjuta mer saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.