fredag 22 juni 2018

Måla massiv ek

Missa inte vår grymma rea under Black Friday. Intresserad av att måla mitt massiva ekbord. Jag har tänkt att slipa ner det lite, sen ska jag måla det högblank vit.


Vårt kök är stort sedan vi slog ut en vägg till rummet bredvid. Massiv ek låter lite synd att måla över. Finns det ingen marknad att sälja luckorna på och istället köpa något annat?

Hejsan Vi har en möbelgrupp i oljad Ek som vi har tröttnat på. Med ditt tips ovan, vad krävs det för förarbete innan man målar ? Blir så inspirerad av dej att måla om all vår ek här hemma, burr så trött jag är på det! Vad fint det blev med lite vit färg! Jag är precis som du, gillade ek jätte mycket förut men nu börjar jag lessna.


Kanske vore nåt att måla om möblerna man. Luckor i massivt trä är vanligtvis tillverkade i ask, al, ek.


Men nu vill allt fler villaägare ha golv av massivt trä även i. Trägolv och målade trämöbler innebär.

Golv av lövträ, t ex ek, bok och ask, ger. Spegellucka i massiv ek, målad i mörkgrå kulör. Vitrinlucka med spröjs och klart glas. Högskåp har delad lucka i samtliga höjder.


Här får du bra tips samt instruktioner om hur du kan måla och förnya. Här hittar du inspiration och inredningsidéer till ditt hem för måla.


Jag målar med vattenbaserad lackfärg från Landora men har. Jag har ett matbord i massiv oljad ek som jag nu såå gärna skulle vilja ha vitt men alla jag. Väljer du att måla trappan?


Stegen, som finns i laminat i olika färger och i massivt trä som ek, lönn och valnöt, kan monteras på de flesta trappor. Nu tillverkas det första timberframe växthuset i ek utav kraftiga dim.


Alla massiva innerdörrar levereras med Snap-in gångjärn och låskista som standardbeslag. Jag fick en fråga hur jag gjort när jag målat. Svarta sättsteg i massiv ek Sättstegen, de vertikalt placerade skivorna för stängda trappor.


Vi har sättsteg i många olika träslag och färger, om man vill. Dessutom finns ett lamellgolv i furu. Treskikts limfogas i tre lager och är ett formstabil produkt massivträ.


Köksluckorna tillverkas i björk, europeisk ek.

Måla byrå från ek till vitt. Ytterdörr Variant ek Design: House of E. Ekstrands ytterdörr serie Variant kan levereras i massivträ. Välj mellan massiv ek eller ädelträ. Här använder vi alltid bakkantlist Under stegen är det vanligast att man målar samma färg.


Skivor i massivt trä kräver omtanke och underhåll, men blir också vackrare för varje år som går. Tänk på att olika träslag har olika egenskaper. Står med något så främmande som ett köksbord framför mig, i obehandlad massiv (ganska ljus) ek - och funderar på hur jag skall behandla det på ett bra sätt. Optimal soffbord som finns med bordsskiva i både massiv ek och faner, benen är i massiv ek.


Finns i färgerna vitbetsad lackad ek, vitoljad ek, svartbetsad lackad. Näst efter ek är ask och furu populära träslag. Att måla om eller tapetsera är lätt gjort om man vill förändra. Långö är en ytterdörr med stående massiv panel i ek där panelerna är skruvade med rostfri syrafast skruv.


I vårt sortiment finner du allt från massiva ekbord till moderna laminatbord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.