fredag 24 augusti 2018

Kruka i betong

Nordens största nätbutik för heminredning på nätet. Shoppa online till bra pris! Hitta De Bästa Erbjudanden Online! Att gjuta sina egna krukor i betong är enkelt, roligt och billigt.


För enklare skötsel av dina planteringar i krukor utomhus finns det dräneringshål i våra krukor, eller möjlighet att göra hål. Enkelt, roligt och vackert.

Här får du beskrivningen på två. Den här betongkrukan var egentligen tänkt att vara mitt bidrag till tema loppis, då jag hittade gjutformerna just på loppis. Istället blev det ett återbruk av. Kubformad kruka i riktig betong som gör allt grönt ännu mer skönt.


Placera i grupp och blanda med olika storlekar. För att förstå varför så många idag har valt att använda sig av betongkrukor framför vanliga krukor i sin trädgård kan man.


Visst är det underbart att få sätta en planta, krydda, blomma eller frö i jorden? Hos oss på Granngården hittar du ett brett utbud av.


En jättevacker kruka som gjutits genom att använda två formar.

En för ytterformen och en för innerformen där man sen kan plantera sin blomma. I vårt stora sortiment hittar du vackra och praktiska. Jag har gjutit en del krukor i betong. Nackdelen med dessa är ju att de blir så TUNGA!


De bästa är att bygga en form, det finns en särskild sorts formplyfa. Vet du inte vad du ska sätta alla dina uteblommor? Varför inte göra en kruka av betong och säckväv, läs exakt hur du ska göra och köp allt du behöver av oss. Vi har många olika sorters blomlådor.


Gjuta betong Så här gjuter du en kruka, steg för steg. Välj en form, gärna i plast, med vacker insida. Fina former hittar du på internet, loppis. Man får passa på när vädret tillåter tänkte jag, och så åkte betongsäcken fram igen.


Den här gången blev resultatet en kombination av betong, kaktusar och. Stor men lätt att gjuta och lätt att bära – trots att den väger kg och rymmer liter! Denna pin hittades av Beata Molin. Kruka i betong med rephandtag.


Då brukar jag börja leta efter krukor. Då släpar jag fram ett material jag är galen i, betong.

Tänk efter vilka färger du gillar, satsa på en egn stil! Inred med känsla och harmoni, vilka saker. Eller titta på demofilmer under fliken GJUTA I BETONG. Perfekt yta utan polering.


Lika vacker inuti som utanp. Lite trixigt, men det blev en rätt lyckad premiärgjutning måste jag säga.


För att minimera risken att hinken ska fastna i betongen och bli kvar inne i krukan är det en bra idé att olja in yttersidan på hinken. Funkar jätte bra att ha ute året om, med plantering i. Betong krukor, som har en cocos armering. Hos OC hittar du krukor i alla möjliga storlekar och modeller. Nu har mina krukor blivit färdiga som jag har gjutit i betong med hjälp av en handduk.


Antal nedladdningar: 1Kul att prova på, man kan. För betong blandas helst utomhus. Låt brinna ett par dagar innan du lossar formen från betongen. Plantera fina blommor i krukan.


Här hittar du ett stort sortiment av olika typer av krukor för både inomhusbruk och uteplatsen, balkonglådor och planteringskärl lämpliga för både privat och.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.