måndag 1 oktober 2018

Korta av lampsladd

Oftast sitter det en sockerbit som kopplar ihop lampsladden med kontakt-sladden eller ibland direkt till trådarna i taket. Vad du kan göra är att korta av sladden. Korta sladdar till lampor! Hej, är det någon annan än jag som också reagerat över varför det aldrig står utskrivet i ex.


Från transformatorn går det en "vanlig" elsladd (220V) till en förgrening (ca meter lång).

När lampsladdar är för långa och en inte vill kapa dem kan en göra mer eller mindre kreativa lösningar. Jag har själv några riktigt fula versioner hemma. Postat den februari av Catta.


Men ska man stå på egna ben så ska man så jag har nu bytt en lampsladd alldeles på egen hand. Därför lämnar vi års garanti på de allra flesta av våra produkter förutom varor av förbrukningskaraktär. Sådana dörrar består bara av en träram med två fiberskivor över och de kan bara kortas högst c. Jag köpte en taklampa från lampan.


Om du svarar ja på någon av ovanstående frågor ska du genast kassera produkten eller se till att felet omedelbart åtgärdas av en fackman.

Har pysslat ihop sovrumslampa av lampsladd i konsol för att anpassa efter snedtak, samtliga saker är inköpta hos Clas Ohlson. Gör egen sovrumslampa Köp. Eftersom att det inte fanns någon riktig hall när vi köpte huset bestämde vi oss för att korta av vår tvättstuga. Så även fast hallen är extremt liten så.


Köp textilsladdar online eller in någon av våra. Lampsladd TEXTIL svart sockel väggkontakt. Rusta använder cookies för att du ska få den bästa upplevelsen av vår webbplats samt för att. I vårt urval av sladdar är det lampsladdar som presenteras.


Enkelledare kallas för anslutningssladd som används till belysnigsarmaturer främst d. Det är en Wago 22 det är väl det bästa man kan ha för att skarva en mångtrådig ledare ( som en lampsladd är). Då lampsladden är för lång har jag kortat den lite med hjälp av en klädnypa.


Hos Monstercircus hittade jag ett annat snyggt sätt att korta. Sladden var såklart för kort så jag förlängde med sladd.


Jag undrar nu om det jag gjorde bara var dumt och lite onödigt eller om det rent av strider mot. Sladden har stickkontakt och sockel för E14-glödlampor. Kvarnen fick jag plocka ner i atomer för att komma åt anslutningsplinten men nu har den bara 20cm slad perfekt.


Belysningstillbehör så att du får ut det mesta av dina lampor.

När du valt dina taklampor och andra lampor, och ditt hem har den belysning som du vill. Vi erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet. Montering och inkoppling av Lightsome LED-ramp - VPARTS.


För valfri placering av lampledning. E-lamphållare m, vit. De flesta elarbeten måste utföras av en behörig. Cannonball lampsladd från VITA Copenhagen är ett stilrent tillbehör som passar.


Soren Ravn Christensen och finns i vit. Täck en lampsladd med makram. Elamphållare och textilklädd lampkabel med matchande takkåpa. Passar bra med koltrådslampa, t. Längd: m (går att korta ).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.