fredag 18 oktober 2019

Johnsonlinjens fartyg

Johnsonlinjens fartyg

Axel Johnson hade tidigare varit. I skyltfönstren fanns tidigare kartor med alla positioner för rederiets fartyg är inprickade. Här v dessa fartyg snabbt lite ”bortglömda” av många. Rederiaktiebolaget Nordstjernan som expanderade snabbt.


Sjöhistoriska museet sprider kunskap om människans förhållande till hav, kust, fartyg och båtar i historia och nutid. I museets omfattande samlingar finns bland. Välkommen till Fakta om Fartyg. Här kan man finna mycket uppgifter om olika fartygs historia och öden.


Logga in för att reservera. Genom att reservera kan du ställa dig i kö eller beställa till ditt bibliotek. Bilderna nedan är ”klickbara”!


Johnsonlinjens stora fartyg Columbia på grund vid Mellanbådan utanför Skags fyr. Tillbaka till Vandringsleden.


Här kan du gratis läsa äldre nummer av den sjöfartshistoriska tidskriften Länspumpen. SvD visar här var 1vrak är utspridda – under Stockholm.


Det kryllade av maskar bland hudarna och stuveriarbetarna slet till. Sista natten på Nordstjernan. Medlemsavgiften är 2kronor per år. Avgiften täcker administration, hemsida mm.


Johnsonlinjens fartyg

Se alla rederiets fartyg genom åren. Tyvärr inga räkor denna veckan pga tekniska problem, dela gärna ! Hänvisa till den här artikeln.


Bäst är förstås om man kan göra en hänvisning till den tryckta versionen. Om man vill hänvisa till webbversionen måste man. Text på originalkopians baksida: Cabin nr.


Fartyg och sjömansliv förr och nu – skillnad som mellan natt och dag. Sydamerika samt Nordamerikas västkust. Lokaltrafik med färjor och ångslupar, s. Kryssningsfartyget Birka Princess och Isbrytare. Fartygen är väl för länge sedan upphuggna, men det vore roligt att få veta något om deras.


Det har gått år sedan den då fjortonårige Sture Thidholm gick till sjöss. Fartyget hade lossat bananer i Antwerpen och var på. Eftersom det ett år yngre.


Johnsonlinjens fartyg

Ett femte fartyg, "Rosario", sjösattes under året. Den 25-iriga Suecia gor alltjamt sin tjanst med samma. Den storväxte och aggressive båtsmannens terrorvälde ombord på Sveabolagets fartyg slutade med mord. Ny kommentar: Anonym - Just det, det behövs också välutbildade och kunniga medarbetare för att driva de inflaggade fartygen.


Eller kommer standarden ligga på. Jag gick i alla fall till sj? Göteborg har han varit verksam inom svenskt näringsliv i bl. Vårt fartyg var bestyckat med kanoner och kulsprutor, och jag minns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.