onsdag 5 augusti 2020

Sticka disktrasa lin

Stort utbud av disktrasor för företag. Missa inte vår grymma rea under Black Friday. Sopset, borstar, disktrasor mm. Eller jag menar, när man har stickat halva disktrasan måste man ju börja minska antal maskor så att man kommer ner till tre maskor igen som man då kan avmaska.


Varför ska man sticka en disktrasa ? En stickad disktrasa är både vacker och användbar. Att sticka disktrasor är däremot rätt kul. Prenumerera på vårt nyhetsbrev för att få information om nya produkter, mässor och specialerbjudanden.


I fredags så torkade jag av spisen med en hemgjord trasa. Min syster Cilla är mer en virkare än en stickare och har gjort en riktigt enkel och snygg disktrasa. Direktlänk: Högerklicka och kopiera adressen.


Jämför Pris Och Köp Direkt Online! Spara tid och pengar med Kelkoo. När man stickar i lin är det en fördel med fram och bakstycken var för sig och sidsömmar som ger stadga sen när. Min nuvarande disktrasa mår så där.


Sticka disktrasa lin

Washcloths - Knit or Crochet. Jag skulle bli jätteglad för en av disktrasorna i julklapp så det blir nog dagisfröknarna också! När jag har lyckats slita ut. Du har garanterat hört talas om hemmavirkade eller –stickade disktrasor, som många den senaste tiden har börjat med.


Jag är själv ett fan av de hemmagjorda. Såhär ser mina stickade disktrasor ut. Jag stickar dem med en tråd bomullsgarn och två trådar lin, men det finns färdiga garnblandningar om man hellre vill. Virkad skön mössa i snäckskalsmönster.


Bilder och länkar till de virkade disktrasorna hittar ni här. Alla produkter vävs på fabriken i Hälsingland och allt i 100% lin. Växbo Lin är ett av Sveriges få kvarvarande linneväverier.


Hittade mönster på den här disktrasan genom en blogg. Linet kommer från naturen, så. Kanten med de små hålen ger disktrasan det lilla extra - ursnyggt helt enkelt. Att virka och sticka är något av det roligaste jag vet.


Sticka disktrasa lin

Sticka räta maskor varvet ut. Jag har provat flera olika sätt att virka och sticka. Min favorit är gjord av lin och den är. TIPS: använd sticka nr 12.


Sticka disktrasa lin

Nu blev jag också isnpirerad att sticka disktrasa till mig. Virkar disktrasor i lin -vävgarn som en äldre släkting inte har användning för längre. Har du stickat disktrasor? Jag undrar nämligen om jag ska välja att sticka i bomull eller lin.


Och visst borde lin vara lite bättre för miljön? Minns du dina räta och aviga maskor kan du göra en trendig. Till min disktrasa har jag använt bomullsgarn som fanns hemma i mina lådor. Lin och bambu är också bra material för en disktrasa.


En tvättbar disktrasa som inte kastas när den luktar svett eller är solkig. Den tvättas och används igen. Varv 3: sticka räta maskor.


De flesta bomull garn förpackning indikerar garnet är bra för att sticka disktrasor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.